Zomerknaller
In deze, ruim 12 uur durende, training ligt het hele team onder een vergrootglas om zo de welbekende boost voor het hoogseizoen te geven.
Vlak voor de zomer moet er nog zoveel gebeuren zoals ‘het inwerken van de nieuwe vakantie medewerkers’, ‘de laatste verkoop acties verzinnen’ noem maar op; terwijl de aanwezige kennis binnen het bedrijf soms wordt vergeten als de grootse kracht en drive.
Door samen met de leiding de doelen van de dag te bepalen blijft het eigenaarschap bij de juiste mensen. De keuken heeft, vandaag de dag zeker, te maken met hoge werkdruk en soms onderbezetting. Door hen aandacht te geven op deze manier stimuleer je het werkplezier en stappen ze kort uit de dagelijkse ‘sleur’. De medewerkers bediening/bar zijn het gezicht van het bedrijf. Door bewust te zijn van de impact en invloed op de gast tevredenheid, de samenwerking met de keuken en de gemiddelde besteding zijn zij de energiegever aan het ultieme zomergevoel.
Dus, wil je aan de slag met het hele team en direct resultaat zien in onder andere:
- Grotere gast tevredenheid
- Minder klachten
- Meer omzet
- Minder kosten
- Minder afval
- Beter rendement
- Hogere gemiddelde besteding
- Grotere medewerker tevredenheid
- Groter bewustzijn van samenwerken
- Langdurige positieve impact op milieu
Kortom, meer dan 12 uur samen knallen dus Boek deze zomerknaller!!
Managers/leidinggevenden (9.00–10.00)
Doelen*:
- doelen stellen
- energie impuls voor komend hoogseizoen
- leerpaden voor toekomst helder hebben
Programma
- rondje koffie
- BE-spreken - doelen stellen
- wat gaat er goed
- wat kan er beter
- wat hebben we al
- wat missen we nog
- AF-spreken - SMART maken
- AAN-spreken - Rol verdeling
- Wie doet vandaag wat
- Wie pakt de vervolg stappen op
Keuken (spoelkeuken) (10.00 – 12.00)
Doelen
- Leren Calculeren
- Leren Portioneren
- Leren Presenteren
Programma
- Calculeren
- Wat zijn de onderlinge verhoudingen
- Wat zijn de winst-killers
- Portioneren
- Waar is winst te behalen (in snelheid/portionering/minder afval)
- Terugrekenen afval besparing
- Presenteren
- Hoe bouwen we een gerecht op (handelingen)
- Hoe kunnen we anders samenwerken (Keuken-Spoelkeuken)
- Waar kunnen we efficiënter werken
Bediening/Bar (12.30 – 16.30)
Doelen
- Uniform Service verloop samenstellen
- Verkopen is Service verlenen
- Omgaan met klachten
Programma
- Uniform Service verloop samenstellen
- Wat zijn de service momenten
- Wie doet wat wanneer en hoe
- Hoe werken we ‘nieuwe’ collega’s in
- Verkopen is Service verlenen
- Welke verkoop momenten zitten er in welk service moment
- Basis Product Kennis
- Gasten helpen kopen (verhogen gemiddelde besteding)
- Verkoop combinaties
- Omgaan met klachten
- Wat is een klacht
- Hoe los je een klacht op
- Wie lost welke klacht op
- Wat zijn de do’s
- De rol van Social Media
De vloer op… (17.00 – 22.00)
Doelen
- Theorie in de praktijk
- Leiderschap stijlen aanscherpen
- Direct aanspreken op gemaakte afspraken
- rendement halen
Programma
- trainer loopt mee met deelnemers
- trainer loopt mee met managers/leidinggevenden
- afsluiten met
- beoordeling van ‘eet’ afval
- weging van afval
- analyse van afval
- nacalculatie
- beoordeling van ‘eet’ afval
- beoordeling van gemiddelde gastbesteding
- wat zijn de vervolgstappen
* ook andere onderwerpen zijn bespreekbaar in dit programma. Denk hierbij aan inwerkprogramma, Sales voor groepen, telefonische verkoop, receptie training , leiderschap, teambuilding etc.
Een eventuele extra diepgang in het lezen van Management Informatie door Managers/leidinggevenden is vooraf in een aparte bijeenkomst mogelijk. Dit gaat de continuïteit van het programma nog meer borgen.
Praktische zaken
Investering € 1750 exclusief btw
Reiskosten € 0,25 per kilometer
Alle dagen van de week te boeken (dus ook de zaterdag of zondag)
Geldig gedurende de maanden juni/juli/augustus 2019
Praktische afspraken worden vooraf telefonisch gemaakt via 06-20321216